Zobrazit menuSkrýt menu

Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník

Autor: Šulová, Lenka | Rok vydání: 2016 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Psychologie pro praxi, roč. 51, č. 3-4 (2016)
Plná dostupnost: ANO dítě, děti, předškolní věk, školka, MŠ, mateřská škola, vzdělání, vzdělávání, základní škola, ZŠ, škola, první stupeň, první třída, mladší školní věk, první školní den, psychika, vliv, následky, zralost, připravenost

Text se věnuje přechodu předškolního dítěte do školy. Poskytuje základní informace o charakteristikách psychického vývoje předškolního a školního období. Popisuje adaptaci dítěte na školu a jeho případné adaptační obtíže. Pozornost věnuje strachu dítěte před nástupem do školy a v prvním období školní docházky. Naznačuje možnosti přípravy dítěte na školní docházku z hlediska jeho dlouhodobé i krátkodobější přípravy. Poskytuje podněty k zamyšlení pro učitele i rodiče, jak proces nástupu dítěte do školy co nejvíce usnadnit a harmonizovat

Šulová, Lenka. Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník. Psychologie pro praxi. 2016, roč. 51, č. 3-4, s. 71-84. ISSN: 1803-8670 (tištěná verze). ISSN: 2336-6486 (online).

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS