Zobrazit menuSkrýt menu

Facebook je skvělý online nástroj do výuky, ale jeho používáním brzdíme rozvoj digitální gramotnosti

Autor: Kaderka, Michal | Rok vydání: 2018 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Řízení školy, 2018, Roč. 15 č. 9
Plná dostupnost: NE dítě, děti, škola, vzdělávání, vzdělání, sociální sítě, Facebook, nástroj, mediální gramotnost, digitální gramotnost, web, internet

Autor, učitel mediální výchovy, se zamýšlí nad využitím Facebooku ve výuce. Narozdíl od některých učitelů nepodporuje metody práce s Facebookem a tvrdí, že používání Facebooku ve výuce nevede ke získání dovedností, které by současné děti pro práci v digitálním věku potřebovaly. Někteří žáci ani nemají na této sociální síti účet a škola musí tuto okolnost respektovat. V textu jsou vyjmenovány aplikace, které by učitelé měli znát a ve školách využívat (např. Moodle, Yammer, Google Classroom, Doodle). Autor článku upozorňuje na weby Co jsem vyzkoušela, Naše třída, Ta učí tak a ten zas takhle, Učitelé a doporučuje jejich sledování. Tyto weby informují učitele, jak najít nejlepší aplikace, které by mohli při výuce využívat.

KADERKA, Michal. Facebook je skvělý online nástroj do výuky, ale jeho používáním brzdíme rozvoj digitální gramotnostiŘízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 2018, 15(9), s. 43-44. ISSN 1214-8679.

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS