Když se učení nedaří

Autor/ka
Rok vzniku:
2011
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Výběrem nevhodných výukových metod a postupů při vzdělávání žáků s diagnostikovanou dyslexií, event. specifickou poruchou učení může dojít k velmi výrazné akcentaci obtíží s touto poruchou spojených. Autorka proto upozorňuje na některé konkrétní výukové metody, jež jsou pro dyslektické žáky nevhodné a škodlivé (např. doplňování neúplných slov, vyhledávání slov psaných různým druhem písma, čtení slov z různých směrů apod.).

Toupalová, Bohumila. Když se učení nedaří: indikace a kontraindikace metod výuky českého jazyka u žáků v počátečních ročnících základního vzdělávání, zejména u těch, kteří mají obtíže dyslektického charakteru. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol, 2011, 17(6), s. 30-31. ISSN 1211-6858.

 

Související obsah

Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články:

- od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením"

- od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí".

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001367735&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Moderní vyučování : časopis na podporu rozvoje škol, Roč. 17, č. 6 (2011)