Známky nebo slovní hodnocení: co školáky motivuje víc?

Datum publikace: 13. 08. 2014
Periodikum:
idnes.cz
Jsou známky ve škole pro děti hnacím motorem, nebo jim naopak ubírají chuť se učit? Je to jedna z otázek, které budete řešit, pokud se rozhodujete mezi klasickou základkou nebo školou typu Montessori.

V alternativních školách, jako je Montessori nebo Waldorf, nesedí děti v lavicích, předměty se nestřídají striktně po 45 minutách a školáci nedostávají známky. A právě známky jsou jedním ze specifik, které rodiče velmi často řeší.

"Nepřihlásila bych dceru do Montessori už proto, že by nedostávala jedničky, což je podle mého velká odměna pro všechny děti," napsala nedávno do jedné z diskusí o Montessori výuce matka šestileté dcery.

Michaela Tilton, která se věnuje programům vzdělávání dětí v raném věku a založila vlastní Montessori školku, oponuje: "Když dětem rozdáváte jedničky, mají tendenci úkol splnit jen proto, že budou odměněny dobrou známkou. Nebo ze strachu, že dostanou tu špatnou. Pokud jim nenabízíte odměnu a motivací je čistě jen zábava při plnění úkolu, budou pracovat s větší chutí," řekla Michaela Tilton v rozhovoru pro pondělní magazín ONA DNES.

 

Celé znění článku najdete na http://ona.idnes.cz/znamky-ci-slovni-hodnoceni-ddp-/deti.aspx?c=A140807_150146_deti_jup.

> další zprávy z médií