Z úpatí až na vrchol hory. Místo známek žáci putují po mapě pokroku

Datum publikace: 02. 12. 2014
Periodikum:
idnes.cz
Místo žákovské knížky mapička, která přesně zachycuje, jak na tom v daném předmětu žák je.

Tak nějak by v budoucnu mohlo vypadat hodnocení, které školáky nerozděluje jednoduše na pět škatulek, ale ukazuje jejich konkrétní pokroky. V současnosti webovou aplikaci Mapy učebního projektu v Česku využívá 158 škol.

Principem map učebního pokroku je, že ukazatelem výsledků dítěte není známka, ale pohyb po mapě, uvedl Martin Drnek ze společnosti Scio na úterní tiskové konferenci konané při příležitosti tříletého fungování aplikace.

Každý žák zapojený do projektu má na webových stránkách svůj profil, na němž jsou v šesti oblastech zachycovány jeho konkrétní pokroky.

V praxi to vypadá tak, že na obrázku hory se po cestičkách pohybuje červený praporek. V první třídě se ocitá na úpatí hory a postupně se posunuje výš a výš s tím, jak se dítě v příslušném předmětu zdokonaluje. Tvůrci projektu se prý snažili využít základní prvky, které děti dobře znají z počítačových her, tedy že se jejich „avatar“ postupně dostává do vyšších úrovní.

 

Celé znění zprávy najdete na http://zpravy.idnes.cz/mapy-ucebniho-pokroku-06d-/domaci.aspx?c=A141202_095406_domaci_zt#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6.

> další zprávy z médií