Problémy s učením má čtvrtina školáků

Datum publikace: 21. 08. 2014
Periodikum:
tyden.cz
Zhruba čtvrtina školáků má nějaký problém s učením. Každé padesáté dítě pak má vážné potíže se zvládnutím čtení, psaní či počítání, a to i přes svou nadprůměrnou či průměrnou inteligenci.

Novinářům to dnes řekla šéfka jedné z pedagogicko-psychologických poraden Silvie Janovcová. Podle ní údaje vycházejí z poradenské praxe.

Odborníci jsou přesvědčeni o tom, že budoucí školní problémy dětí se dají odhalit a řešit už ve školkách. "Procento dětí s poruchou učení se neustále mírně a postupně zvyšuje. Důvodem může být nejen zpřesnění diagnostiky, ale i větší výskyt těchto poruch v populaci," uvedla Janovcová. Podle ní budoucí problémy s učením může u menších dětí naznačovat třeba špatná koordinace pohybů, jen krátkodobé soustředění, vady výslovnosti, vyšší unavitelnost, emoční nevyrovnanost, neklid, nechuť k malování a kreslení, horší navazování vztahů s vrstevníky či častá nemocnost.

Podle prezidentky České společnosti Dyslexie Olgy Zelinkové je prevence důležitější než "hašení požárů" v pozdějším věku. Na předcházení dyspraxii (porucha motorických funkcí), dyskalkulii (porucha počítání) či poruchám chování se zaměřil evropský projekt, do něhož se zapojilo několik desítek dětí ze školek.

 

Celé znění článku najdete na: https://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/deti/problemy-s-ucenim-ma-ctvrtina-skolaku_315900.html.

> další zprávy z médií

Související články na portálu Šance Dětem:

Problémy s učením

Problémy s pozorností