Pomáhají Romům i cizincům. Asistenti učitelů dostanou noty, jak pracovat

Datum publikace: 04. 08. 2014
Periodikum:
idnes.cz
Školy si vykládají roli asistentů svévolně, proto vznikají pravidla, která mají jejich profesi sjednotit.

Bez jejich pomoci by mnoho postižených dětí, Romů nebo cizinců nemohlo chodit na běžné školy. Asistenti pedagoga spolupracují při výuce s hlavním učitelem, odborníci ale upozorňují, že školy si vykládají jejich roli dost svévolně. Nyní proto vznikají pravidla, která mají jejich profesi sjednotit.

Asistentů sice v posledních letech výrazně přibývá, školy ale v jejich zapojení do výuky často tápou. Například panují výrazné rozdíly v náplni jejich práce. „Také se stává, že učitel neví, jak s asistentem spolupracovat. Školy je i často přetěžují,“ řekla iDNES.cz Marie Klusáčková z neziskové organizace Člověk v tísni.

Právě její pracovníci se společně s vědci z Univerzity Palackého v Olomouci snaží situaci změnit. Připravují takzvaný standard práce asistenta, který vymezí obsah jejich práce, potřebnou kvalifikaci i další vzdělávání.

 

Celé znění zprávy najdete na http://zpravy.idnes.cz/manual-pro-asistenty-pedagoga-dkt-/domaci.aspx?c=A140730_212909_domaci_jj#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main.

 

> další zprávy z médií

 

Čtěte také související článek na portálu Šance Dětem:
Asistent pedagoga u dětí se zdravotním postižením a služba osobní asistence