Podmínky vzdělávání žáků se zdravotním postižením na 1. stupni běžné ZŠ

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání zdravotně postižených dětí na 1. stupni běžných základních škol, s cílem poskytnout ucelený přehled o tomto tématu pedagogům a rodičům. V teoretické části jsou definovány a podrobně rozpracovány klíčové pojmy, následuje historický exkurz do problematiky vzdělávání zdravotně postižených od antiky až po současnost, představení aktuálního legislativního rámce, a předložení praktického řešení otázek, týkajících se výběru vhodné školy pro zdravotně postižené dítě a otázek spojených s jeho nástupem do běžné školy hlavního vzdělávacího proudu. Praktická část práce představuje výzkum mezi třídními učiteli, rodiči postižených dětí a rodiči jejich zdravých spolužáků, se zaměřením na zjištění podmínek integrace na vybraných školách, zahrnujících kvalitu odborného zázemí, kvalitu mezilidských vztahů, přítomnost šikany a další otázky.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/174461/pedf_m/