Možnosti volnočasových aktivit pro žáky s mentálním postižením na Uherskohradišťsku

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem empirické části diplomové práce bylo popsat a charakterizovat zařízení, která vyplňují volný čas dětí na Uherskohradišťsku. Mimo to také zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci s mentálním postižením v tomto okrese a jak tuto problematiku vidí pedagogové pracující s těmito dětmi. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola se zabývá psychopedickou terminologií. Druhá kapitola je věnována pojmům: integrace, inkluze, popisuje vzdělávací systém v ČR a poradenské služby dle platné legislativy. Poslední teoretická kapitola se zaměřuje na definici pojmu volný čas, vymezuje faktory, které mohou volný čas jedince ovlivňovat a současně i možnosti, které jsou žákům v rámci volného času nabízeny. V závěru této kapitoly jsou charakterizovány terapie, kterých se využívá zejména k náplni volného času žáků a jedinců s těžším postižením.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/350728/pedf_m/