Vliv speciálních vzdělávacích programů na utváření sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Tato bakalářské práce se zabývá vlivem vzdělávacího programu, který je zaměřen na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, na vývoj sebehodnocení adolescentů se specifickou poruchou učení. Nezabývá se však programem jako takovým, ale jeho konkrétní aplikací na vybrané základní škole. V kvantitativní části je zjišťována úroveň celkového sebehodnocení, sebehodnocení školní úspěšnosti a sociálníakceptace žáků s SPU v porovnání s jejich spolužáky bez této poruchy. K tomuto měření byl použit dotazník S. Harterové (1985) Self-perception profile for children. Druhá, kvalitativní část byla realizována ve formě polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi žáky s SPU. Cílem bylo zjistit, jak se žáci s SPU hodnotí v oblasti školní práce, jak se cítí v kolektivu spolužáků a jaká je jejich zkušenost s poruchou učení.

Oponent práce Lenka Lacinová.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/260984/fss_b