Odhalit potenciál dětí je možné i při běžné výuce, ujišťuje učitelka

Datum publikace: 31. 10. 2023
Periodikum:
novinky.cz
Ještě před rokem bych řekla, že uvažovat o odhalení a rozvoji potenciálu dětí v běžné výuce je vtip, dnes však vím, že změnou komunikace to možné je. V rozhovoru pro Novinky to prohlásila pedagožka Gita Jindrlová, které vlila novou energii do žil spolupráce s Projektem Budoucnost. Říká, že díky metodě „Tygří svět“ chce stále být učitelkou.

Projekt Budoucnost má za cíl podpořit české školství. Zabývá se identifikováním a zlepšováním vrozeného potenciálů u dětí, a to rovněž u dětí z etnických menšin či obecně ze znevýhodněného prostředí, často trpících sociálním a kulturním vyloučením. Projekt předpokládá, že každý má své přirozené schopnosti, talent a silné stránky a učitelé budou schopni pomoci žákům identifikovat a rozvíjet ty jejich. Sami učitelé tak mohou být více motivováni ve své práci, tvrdí zakladatelé projektu, kteří aktuálně spolupracují se čtyřmi školami, jejichž pedagogové prošli speciálním školením. Jedním za zapojených učitelů je i Gita Jindrlová. Je třídní učitelkou 24 dětí na ZŠ na sídlišti Máj v Českých Budějovicích. Jedenáct dětí ze třídy vyžaduje druhý stupeň podpory, jeden žák třetí stupeň a asistenta. (Tato podpůrná opatření navrhuje či stanovuje školské poradenské zařízení - pozn. red.). Navíc ještě dva z jejích žáků potřebují individuální vzdělávací plán. Pedagožka věří, že díky pochopení nové metody se jí podařilo ve třídě vytvořit respektující prostředí, ve kterém má zároveň přirozenou autoritu.

Celý článek najdete zde: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-odhalit-potencial-deti-je-mozne-i-pri-bezne-vyuce-ujistuje-ucitelka-40448791

Učitelka