Žák se zdravotním postižením ve třídě

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je věnováno integraci žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy na běžných školách. V tomto šetření zjišťuji, že pedagogové nejsou na integraci žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy dostatečně připraveni. Praktická část je obohacena rozhovory, které mi poskytla fyzioterapeutka a ergoterapeutka z Jedličkova ústavu a manažerka sdružení Konta bez Bariér. Hovoří o možných pohybových aktivitách dětí s tělesným postižením. Vedoucí práce - Pavlína Šumníková.

Zdroj dat
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/104690