Význam ručních prací u žáků s tělesným postižením vzdělávaných v Jedličkově ústavu a školách

Autor/ka
Rok vzniku:
2016
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce zkoumá význam výuky ručních prací u žáků s tělesným postižením vzdělávaných v Jedličkově ústavu a školách. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. Teoretická část je vypracována ve třech kapitolách. První kapitola je věnována Jedličkově ústavu, historii vzniku tohoto zařízení, typům škol, komplexní péči a týmové spolupráci. Druhá kapitola obsahuje pojednání o historii zavedení ručních prací do výuky, dále jak probíhá výuka ručních prací v dílnách Jedličkova ústavu dnes, je zde popsána fyzioterapie, ergoterapie a zdravotní tělesná výchova. Ve třetí kapitole jsou definovány tělesná postižení, mozková obrna, poúrazová tělesná postižení, chronická onemocnění, vady zraku, dysartrie, a syndrom ADHD. Čtvrtá kapitola obsahuje výzkumné šetření. Je zde popsán hlavní cíl, výzkumné otázky, dále je zde charakterizováno výzkumné prostředí a výzkumný vzorek. Následně jsou popsány výsledky šetření, odpovědi na výzkumné otázky a závěry výzkumu.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/419292/pedf_m/