Zobrazit menuSkrýt menu

Sociální dovednosti předškolních dětí a jejich vliv na odklad povinné školní docházky a dosahovaný školní úspěch na konci 1. ročníku základní školy

Autor: Chvál, Martin, Kropáčková, Jana | Rok vydání: 2017 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Orbis scholae, Roč. 11, č. 1 (2017)
Plná dostupnost: ANO dítě, děti, předškolní věk, školka, MŠ, mateřská škola, vzdělání, vzdělávání, škola, ZŠ, základní škola, první třída, úspěšnost, schopnosti, dovednosti, kompetence, odklad školní docházky, odklad, odklad docházky

V článku jsou uvedeny informace o posuzovacím archu sociálních dovedností dětí, který byl vytvořen v rámci projektu CLoSE, a jehož prostřednictvím bylo posouzeno více než 800 dětí z reprezentativního výběru mateřských škol v České republice. Výsledky výzkumu ukazují, že školní úspěch dětí je více závislý na dříve diagnostikované úrovni předmatematických dovedností, při rozhodování rodičů o odkladu školní docházky mají však větší vliv sociální dovednosti dětí.

CHVÁL, Martin a KROPÁČKOVÁ, Jana. Sociální dovednosti předškolních dětí a jejich vliv na odklad povinné školní docházky a dosahovaný školní úspěch na konci 1. ročníku základní školy. Orbis scholae, 2017, 11(1), s. 93-117. ISSN 1802-4637.

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS