Sociální dovednosti předškolních dětí a jejich vliv na odklad povinné školní docházky a dosahovaný školní úspěch na konci 1. ročníku základní školy

Autor/ka
Rok vzniku:
2017
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

V článku jsou uvedeny informace o posuzovacím archu sociálních dovedností dětí, který byl vytvořen v rámci projektu CLoSE, a jehož prostřednictvím bylo posouzeno více než 800 dětí z reprezentativního výběru mateřských škol v České republice. Výsledky výzkumu ukazují, že školní úspěch dětí je více závislý na dříve diagnostikované úrovni předmatematických dovedností, při rozhodování rodičů o odkladu školní docházky mají však větší vliv sociální dovednosti dětí.

CHVÁL, Martin a KROPÁČKOVÁ, Jana. Sociální dovednosti předškolních dětí a jejich vliv na odklad povinné školní docházky a dosahovaný školní úspěch na konci 1. ročníku základní školy. Orbis scholae, 2017, 11(1), s. 93-117. ISSN 1802-4637.

Zdroj dat
http://www.karolinum.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=103237
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Orbis scholae, Roč. 11, č. 1 (2017)