Rozvoj žáků s těžkým mentálním postižením a se souběžným postižením více vadami prostřednictvím rozumové výchovy v základní škole speciální

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem diplomové práce je analyzovat vliv působení vzdělávacího oboru rozumové výchovy na žáky s těžkou mentální retardací a se souběžným postižením více vadami a působení zpětné vazby ze strany edukanta a jeho rodičů na pedagogické pracovníky. Výsledky šetření byly získány pomocí kvalitativního výzkumu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol, které jsou tvořeny vždy čtyřmi podkapitolami. V první kapitole teoretické části je vymezena základní terminologie, klasifikace osob s těžkou mentální retardací a se souběžným postižením více vadami, podpora poskytovaná dítěti v edukačním procesu a speciálně pedagogická diagnostika. Druhá kapitola se věnuje legislativě, specifickým způsobům výuky v základní škole speciální, individuálnímu vzdělávacímu plánu a zpětné vazbě. Třetí kapitola vymezuje vzdělávací obor rozumová výchova a metodiku jednotlivých jejích oblastí. Čtvrtá kapitola se zabývá kvalitativním výzkumem, kde jsou charakterizovány cíle a metodologie výzkumného šetření, výzkumné prostředí, výzkumný soubor a následně analýza a vyhodnocení výzkumu, jeho závěr a doporučení pro pedagogickou praxi.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/431070/pedf_m/