Rozvoj grafomotoriky u žáků s mentálním postižením

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá analýzou rozvoje grafomotorických dovedností u žáků s mentálním postižením. Teoretická část práce vychází z analýzy odborné české a zahraniční literatury. Zabývá se teoretickými východisky z oblasti komunikační schopnosti, charakterizováním jazykových rovin a narušené komunikační schopnosti. Věnuje se definování pojmu mentální postižení, popisuje etiologii a klasifikaci tohoto postižení, a také možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením. Pojednává také o motorice, charakterizuje vývojové mezníky jemné a hrubé motoriky a také grafomotoriky. Empirická část popisuje kvalitativní výzkum, který analyzuje rozvoj grafomotorických dovedností u žáků s mentálním postižením. Jako výzkumné metody a techniky zde figurovaly případové studie, analýzy dokumentů, rozhovory s logopedkou a učitelkou žáků, pozorování žáků a analýzy výsledků činnosti.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/385512/pedf_m/