Podpora rozvoje komunikačních kompetencí dětí s mozkovou obrnou jejich asistenty

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Bakalářská práce se zabývá analýzou podpory rozvoje komunikačních kompetencí dětí s mozkovou obrnou jejich asistenty. Cílem bylo analyzovat vzdělání asistentů v oblasti komunikačních dovedností, zaměřit se na oblast spolupráce asistentů s odborníky, pedagogy ve třídě i rodiči při rozvoji komunikačních kompetencí dětí s mozkovou obrnou, zjistit, jaké způsoby a metody využívají asistenti při rozvoji komunikace těchto jedinců či jaké pomůcky postrádají ve své škole a uvítali by je. První kapitola pojednává o komunikačních kompetencích jako součásti předškolního vzdělávání. Druhá kapitola je věnována dítěti s mozkovou obrnou v mateřské škole. Třetí praktická kapitola je výzkumné šetření, které se zabývá možnostmi podpory rozvoje komunikačních kompetencí dětí s mozkovou obrnou jejich asistenty. V rámci praktické části bylo realizováno výzkumné šetření kvantitativního charakteru prostřednictví předem připraveného dotazníku. Výzkum byl orientován na osobní a pedagogické asistenty, kteří pracují s dětmi s mozkovou obrnou v mateřské škole. Vedoucí práce byla Veronika Girglová.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/265196/pedf_b/