Zobrazit menuSkrýt menu

Nesnažme se zastavit digitální revoluci sentimentem ke starým médiím a respektujme mediální kulturu rodičů

Autor: Kaderka, Michal | Rok vydání: 2018 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Řízení školy, 2018, Roč. 15 č. 6
Plná dostupnost: ANO dítě, děti, dospělý, digitalizace, revoluce, změny, médium, média, vysílání, noviny, rádio, informace, mediální výchova, výuka

Hlavním tématem 6. čísla časopisu je mediální vzdělávání. Koordinátor pro otevřené vzdělávání a učitel mediální výchovy na pražském Gymnáziu Na Zatlance Michal Kaderka apeluje na nutnost výuky mediální výchovy, i když učitelům chybějí podklady, metodiky i prostor v RVP. Protože se čím dál víc informací šíří digitálním prostředím, začíná se mediální gramotnost překrývat s digitální. Autor v textu nabízí několik praktických tipů do výuky. Posílení mediální gramotnosti je tématem i dalších textů: rozhovor s přední specialistkou na mediální výchovu, informace o studentském projektu Masarykovy univerzity "Zvol si info", průvodce džunglí hoaxů a konspirací, co je "datový stín" a konkrétní příklady, jak se vyučuje mediální výchova na gymnáziu v Hladnově, základní škole v Litni nebo v Praze 9, Klánovicích.

KADERKA, Michal. Nesnažme se zastavit digitální revoluci sentimentem ke starým médiím a respektujme mediální kulturu rodičů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 2018, 15(6), s. 26-27. ISSN 1214-8679.

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS