Nejčastější problémy v programu Pět P z pohledu koordinátorů a možnosti jejich řešení [rukopis]

Autor/ka
Rok vzniku:
2009
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Jedná se o teoreticko-analytickou práci zaměřenou na problematické záležitosti v rámci programu Pět P.

Pět P (Pomoc, Přátelství, Podpora, Péče a Prevence) je dobrovolnický program určený dětem a mládeži ve věku 6-15 let, které to mají jakýmkoli způsobem v životě složitější, než jejich vrstevníci. Je zaměřen na řešení sociálních a komunikačních obtíží dětí a funguje na principu přátelského vztahu dítěte s dospělým dobrovolníkem. Odborně sestavená dvojice se schází nejméně po dobu deseti měsíců na jedno odpoledne v týdnu a věnuje se volnočasovým aktivitám, které si společně domlouvá.

Na základě praktických informací od koordinátorů podává práce výpověď o současném stavu programu Pět P a nejčastějších problémech včetně návrhů možných řešení. V teoretické části se zabývá důležitými informacemi, týkajícími se dobrovolnictví, programu Pět P, činnosti koordinátora, zákona o dobrovolnické službě i možnosti registrovat program jako sociální službu. Výsledkem teoretické části práce je odvození hypotéz o tom, jaké problémy by pravděpodobně mohly koordinátory v rámci jejich práce trápit. Empirická část je pak zaměřena na to, jaké jsou problémy koordinátorů z jejich hlediska, jaká je jejich zkušenost z praxe. Ke spolupráci byly osloveny všechny organizace, nabízející program Pět P v ČR. Věřím, že práce s názvem "Nejčastější problémy v programu Pět P z pohledu koordinátorů a možnosti jejich řešení" může pomoci ke kvalitativnímu růstu programu i organizací, které Pět P realizují.

Zdroj dat
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/69610/3403117