- Domů
- Odborná knihovna
- Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole
Integrace žáků se specificky narušeným vývojem řeči v běžné základní škole
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Vysokoškolská práce
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Komunikace je složitý proces přenosu informací, který má významný vliv na rozvoj osobnosti. V souvislosti s komunikací můžeme mluvit o mnoha komunikačních potřebách a motivech. Kromě verbální komunikace známe ještě složku neverbální, která výrazně dotváří obsah sdělení. Řeč je specificky lidskou schopností, která není vrozená, ale rozvíjí se až při verbálním styku s mluvícím okolím. Předpokladem správného vývoje řeči je intelekt a sluch v normě, vrozená míra nadání pro jazyk, adekvátní prostředí a absence poškození centrální nervové soustavy. Narušený vývoj řeči chápeme jako systémové narušení jedné nebo více oblastí vývoje řeči u dítěte s ohledem na jeho chronologický věk, přičemž deficity se mohou projevovat ve všech čtyřech jazykových rovinách. Problematika specificky narušeného vývoje řeči úzce souvisí s problematikou poruch centrálního zpracování řečového signálu. Oponentkou práce byla V. Girglová.
- Zdroj dat
-
http://is.muni.cz/th/103499/pedf_m/