Informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí

Autor/ka
Rok vzniku:
2018
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem bakalářské práce bylo zmapovat informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a zjistit, jaké znalosti mají asistenti v jednotlivých oblastech této problematiky. Práce je propojením dvou velkých témat, která mají úzkou spojitost: syndrom CAN a pedagogičtí asistenti. Teoretická část práce spočívá v analýze dostupné literatury a vyvozování kompetencí pedagogických asistentů v oblastech, ve kterých nejsou zatím pevně stanoveny. Kvantitativní výzkum realizovaný v rámci praktické části práce prostřednictvím elektronických dotazníků přináší konkrétní hodnoty procentuální úspěšnosti v jednotlivých oblastech: Syndrom CAN a jeho formy; Rizikové faktory syndromu CAN; Příznaky výskytu syndromu CAN; Krizová intervence při výskytu syndromu CAN. Tyto oblasti odpovídají výzkumným otázkám, které vychází z výzkumného cíle. Respondenty výzkumu bylo 120 pedagogických asistentů působících na základních školách celé České republiky. Práce poskytuje statistické zhodnocení vyplývající z výsledků znalostní části dotazníku. Tyto výsledky odpovídají úspěšnosti jednotlivých asistentů dosažené při vyplňování znalostního testu, která byla v průměru méně než šedesátiprocentní. Úspěšnost v jednotlivých oblastech udává míru znalostí v těchto oblastech. Tyto znalosti můžeme dále zhodnotit podle jejich dostatečnosti při dosažení hranice 70 % úspěšnosti. Dostatečné znalosti prokázali asistenti v oblastech zabývajících se krizovou intervencí a rizikovými faktory. Naopak nedostatečné znalosti asistentů se projevily v oblastech věnujících se syndromu CAN obecně a jeho formám a příznakům jeho výskytu, u kterých byly znalosti výrazně nejslabší.

Zdroj dat
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/187716/41158209/