Zobrazit menuSkrýt menu

Grunnlaget : metoda, která učí děti učit se

Autor: Kovalčík, Martin | Rok vydání: 2011 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Zdravotní problematika, Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Rodina a škola : časopis pro všechny rodiče a učitele, Roč. 58, č. 5 (2011)
Plná dostupnost: ANO Člověk v tísni, předškolní dítě, handicap, sociálně znevýhodněný, vyučovací metoda, předškolní výchova, individuální přístup, vztah učitel-žák, inovace ve vzdělávání, Norsko, dítě, děti, grunnlaget

Norská výuková metoda Grunnlaget (v překladu Základ) se začíná používat při práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metoda přispívá k rozvoji dětského myšlení, děti jsou schopny přeměnit přijímané informace v konkrétní poznatky. Metoda byla představena v rámci semináře věnovaného konceptuálnímu vyučování, který uspořádala společnost Člověk v tísni. Koordinátorka předškolní přípravy, Karolina Hrubá, hovoří o aplikaci metody do výuky a vynikajících výsledcích v praxi.

Kovalčík, Martin. Grunnlaget: metoda, která učí děti učit se. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2011, 58(5), s. 10-12. ISSN 0035-7766.

Problematice alternativního vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se na portále Šance Dětem věnují články:

- od Ivany Horváthové s názvem "Alternativní školství"

- od Evy Hurychové s názvem "Školská sociální práce".

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS