Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Autorka textu předkládá souvislosti, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením i následnou kvalitu jejich života. Prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na problematiku edukace žáků s postižením zraku v kontextu informačních a komunikačních technologií. Analýza sebraných dat je také východiskem pro optimalizaci výuky informatiky. Pozornost je věnována především faktorům institucionálním (vzdělávací prostor) a individuálně osobnostním (kognitivní funkce), které jsou vázané na žáka s postižením zraku.

Prázdná, Radka. Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2013, 23(3), s. 210-219. ISSN 1211-2720.

Související obsah

K problematice zrakového postižení a psychologických specifik u těchto osob jsou na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce článků "Děti se zrakovým postižením"

- sekce článků "Vzdělávání dětí se zrakovým postižením"

- článek od Alžběty a Pavola Jantových s názvem "Volný čas dětí se zrakovým postižením"

- videodokument "Martin příbeh: Dědičné oční onemocnění".

Zdroj dat
http://dspace.specpeda.cz/bitstream/handle/0/127/210-219.pdf
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 23, č. 3 (2013)