Zobrazit menuSkrýt menu

Dítě má nárok být smutné

Autor: Mertin, Václav | Rok vydání: 2013 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Sociální problematika | Typ dokumentu: Článek v periodikách | Název zdrojového dokumentu: Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 116, č. 31 (2013)
Plná dostupnost: ANO žák, deprivace, lidská psychika, chování žáka, rodina, vztah rodiče-dítě, působení, vztah učitel-žák, role učitele, pomoc, výchovné působení, pedopsychologie

Zamyšlení známého dětského psychologa nad otázkou, zda a jak by měli učitelé reagovat na problémy, které má žák ve škole a které pramení ze složité rodinné situace, nebo dokonce z jeho osobního trápení. Učitel sice rodinné klima dítěte nemůže nijak zvlášť ovlivnit, může ale dítě podpořit, dodat mu pocit, že za ním stojí, že ho nenechá "padnout". Učitelé by měli akceptovat psychické problémy úplně stejně, jako to činí u zdravotních komplikací.

Mertin, Václav. Dítě má nárok být smutné. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2013, 116(31), s. 12. ISSN 0139-5718.

 

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS