Děti a komerční tlak televizního vysílání

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Výzkumy
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Děti jsou specifickou, snadno ovlivnitelnou cílovou skupinou mediálního ovlivňování.
Studie si klade za cíl seznámit čtenáře s možnými vlivy televizního vysílání,charakteristikou persvaze a jejími konkrétními znaky a psychologií reklamy s odkazem na možné negativní působení. Ústředním tématem je dětský divák, způsoby jeho ovlivnění a možné následky, uvedené na konkrétních příkladech. Studie analyzuje současný stav dětského diváctví a rozsah konzumace médií. Snaží se analyzovat příčiny snadné ovlivnitelnosti dětského diváka, jeho atraktivitu pro producenty a zadavatele, snaží se nalézt i příklady pozitivního ovlivnění médii. Zamýšlí se nad vlivem rodiny a její roli v mediální výchově dítěte. Studie analyzuje konkrétní nástroje mediální persvaze používané v současné době na českém mediálním trhu. Jedná se o obsahy reklamních spotů, pořadů i dalších forem marketingových komunikací s důrazem na jejich persvazivní kontext a zvýšenému účinku při správné integraci. Závěr tvoří souhrn teoretických a praktických poznatků ze sledované oblasti, který má formu doporučení rodičům pro konzumaci mediálních obsahů jejich dětmi. (převzato z plného textu výzkumu dostupného z: http://www.detiamedia.cz/art/1752/studie-deti-a-komercni-tlak-televizniho-vysilani.htm).

Zdroj dat
http://www.detiamedia.cz/art/1752/studie-deti-a-komercni-tlak-televizniho-vysilani.htm