Zobrazit menuSkrýt menu

Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na metodu VOKS

Autor: Bohdanová, Martina | Rok vydání: 2013 | Jazyk: Čeština
Kategorie: Zdravotní problematika | Typ dokumentu: Bakalářská práce
Plná dostupnost: ANO Hanáková, Adéla, dítě, děti, postižení, handicap, autismus, porucha autistického spektra, augmentativní komunikace, alternativní komunikace, VOKS, výměnný obrázkový komunikační systém

 Práce je věnována tématu alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na metodu VOKS. V úvodní kapitole teoretické části jsou terminologická vymezení týkající se poruch autistického spektra. Práce obsahuje i kapitolu zabývající se AAK, tj. výhody a nevýhody, dělení systémů a také charakteristiku jednotlivých systémů. Praktická část je věnována kazuistice dvou žákyň, které se metodou VOKS vzdělávají. Vedoucí práce - Adéla Hanáková.

Poznámka: VOKS = Výměnný obrázkový komunikační systém.

K problematice mentálního postižení je na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce s články o mentální retardaci pod názvem "Děti s mentálním postižením"

- článek od Veroniky Šporclové s názvem "Poruchy autistického spektra"

- článek od Jana Puše s názvem "Předcházení a řešení afektů u dětí s poruchou autistického spektra".

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS