Nesnažme se zastavit digitální revoluci sentimentem ke starým médiím a respektujme mediální kulturu rodičů

Autor/ka
Rok vzniku:
2018
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Hlavním tématem 6. čísla časopisu je mediální vzdělávání. Koordinátor pro otevřené vzdělávání a učitel mediální výchovy na pražském Gymnáziu Na Zatlance Michal Kaderka apeluje na nutnost výuky mediální výchovy, i když učitelům chybějí podklady, metodiky i prostor v RVP. Protože se čím dál víc informací šíří digitálním prostředím, začíná se mediální gramotnost překrývat s digitální. Autor v textu nabízí několik praktických tipů do výuky. Posílení mediální gramotnosti je tématem i dalších textů: rozhovor s přední specialistkou na mediální výchovu, informace o studentském projektu Masarykovy univerzity "Zvol si info", průvodce džunglí hoaxů a konspirací, co je "datový stín" a konkrétní příklady, jak se vyučuje mediální výchova na gymnáziu v Hladnově, základní škole v Litni nebo v Praze 9, Klánovicích.

KADERKA, Michal. Nesnažme se zastavit digitální revoluci sentimentem ke starým médiím a respektujme mediální kulturu rodičů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 2018, 15(6), s. 26-27. ISSN 1214-8679.

Zdroj dat
https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/nesnazme-se-zastavit-digitalni-revoluci-sentimentem-ke-starym-mediim-a-respektujme-medialni-kulturu-rodicu-otevreny-clanek.a-4256.html
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Řízení školy, 2018, Roč. 15 č. 6