Zobrazit menuSkrýt menu

Snídaně - nejlepší start do hezkého dne

Publikováno: 1. 2. 2018, aktualizováno: 1. 2. 2018 | Zdroj: Katka

V noci se naše energetické zásoby v těle vyčerpají. Měli bychom je doplnit právě ráno, aby mělo naše tělo dostatek fyzické a duševní energie pro úkoly, které před námi stojí. Obzvlášť důležité je to pro děti. Chceme-li po nich ve škole dobré známky, nemůžeme je nechat odejít z domu hladové.

Nalaďte se ráno na pohodu

Taky do sebe ráno ve spěchu hodíte kafe, možná si ještě loknete vody a první jídlo zhltnete někdy kolem poledne? Tak pozor, to není dobrý začátek. Jde to i jinak a lépe.

Snídaně. První jídlo dne, které ale nejméně 12 % z nás zcela vynechává. Odborníci se shodují, že si tím škodíme. A nejde přitom jen o hubnutí, pro něž je snídání výhodné. Jde i o celkový začátek nového dne. Pokud jej prožijeme ve stresu a bez svých blízkých, není divu, že se třeba ani necítíme v životě šťastní a věci nám nejdou moc od ruky.

Doplní vitalitu

V noci se naše energetické zásoby v těle vyčerpají. Měli bychom je doplnit právě ráno, aby mělo naše tělo dostatek fyzické a duševní energie pro úkoly, které před námi stojí. Obzvlášť důležité je to pro děti. Chceme-li po nich ve škole dobré známky, nemůžeme je nechat odejít z domu hladové. Ranní jídlo školáků i dospělých by mělo obsahovat vyvážený poměr sacharidů, bílkovin a tuků. Mezi dobré volby proto patří müsli s jogurtem a ovocem, kváskový chleba se sýrem a vejcem či šunkou, případně ovesná kaše s mlékem. I ve chvíli největšího spěchu nedovolte dětem opustit domov s prázdným žaludkem. Pokud opravdu zaspíte, udělejte jim alespoň kakao nebo nabídněte jogurtový nápoj.

Snídaní ke klidu

A co ti, kteří opravdu, ale opravdu nikdy nesnídají? Máme pro vás dobrou zprávu: dá se to naučit! A má to smysl. I kdybyste si ráno v klidu jen sedli ke stolu a vypili si pro začátek teplý čaj a k tomu si přikousli banán nebo celozrnnou sušenku, je to dobrý začátek. Srovnáte si myšlenky, naladíte se na nadcházející hodiny, a pokud nežijete sami, strávíte ještě pár chvil s rodinou. Pro vzájemné budování pevných vztahů a pro prevenci patologického chování teenagerů má společné stolování velký význam. Při výzkumech se zjistilo, že u puberťáků, kteří zlobí, pomáhá, když se alespoň jednou denně setká rodina v klidu u jídla. I kdyby rodinu tvořila jen máma a syn. Tento rituál dává dětem pocit jistoty, jež pravděpodobně právě ztrácejí. Ideální proto je začít už společně snídat. Snídaně je také nejpříhodnější okamžik, kdy se dájí nejsnáze členové rodiny svolat ke stolu. Večer už to může být obtížnější.

Hubenější & zdravější

Pravidelné snídaně jsou také dobré pro srdce! Při vyhodnocování různých studií výzkumníci v USA zjistili, že pravidelné snídaně snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění, jako je mrtvice nebo srdeční infarkt. Lidé, kteří se zdržují pravidelné snídaně, mají vyšší pravděpodobnost, že budou mít nadváhu nebo cukrovku a s tím spojené další zdravotní potíže. Finská studie rovněž ukázala, že rodiny, které nejedí snídani, se častěji stravují ve fastfoodech, jedí více sladkostí, kouří a pijí alkohol. A ti, kteří konzumují obiloviny a ovoce na snídani, statisticky spotřebovávají méně kalorií po celý den a mají tendenci zůstat štíhlí. Ale to stále není všechno!

Plné znění článku čtěte v časopisu Katka

další zprávy z médií

Nahoru

Facebook Šance Dětem Twitter @sancedetem Google+ +SanceDetem YouTube SanceDetem RSS RSS