Zobrazit menuSkrýt menu

Rodiče nechtějí posílat děti do škol, aby netrpěly v rouškách, tvrdí Chalušová

Publikováno: 20. 11. 2020, aktualizováno: 20. 11. 2020 | Zdroj: iprima.cz

Po pěti týdnech distanční výuky se ve středu vrátili do lavic školáci z prvních a druhých tříd základních škol a také žáci speciálních škol. Podle mluvčí organizace Fórum rodičů Hany Chalušové byl tento krok unáhlený. Řada rodičů navíc nechce děti do škol posílat. Ministerstvo školství v takových případech nabízí individuální plán, školy ho ale interpretují po svém a hrozí, že ho vedení školy ani nemusí schválit. Rodiče jsou tak podle Chalušové tlačeni do lži, musí shánět omluvenky od lékařů nebo psát, že jsou děti nemocné.

Důvodů, proč mnozí rodiče nesouhlasí s návratem dětí do školních lavic, je podle Chalušové celá řada. „Ať už z epidemiologického hlediska, nebo proto, že nechtějí, aby jejich děti byly dlouho v rouškách,“ uvedla v pořadu CNN Prima NEWS Interview.

I ona má dceru, která se měla vrátit do první třídy, nakonec ji nechala doma. „Usnadnila nám to a sama řekla, že do školy jít nechce z důvodu, že by musela mít nasazenou roušku,“ vysvětlila Chalušová. I kdyby však do školy chtěla, nepustila by ji. „Chápu argument, že děti mohou zvládnout leccos a vydrží v roušce delší dobu. Ale já nechci tomu leccos vystavovat svoje dítě,“ dodala.

I pro ni je prý komplikované být dlouho v roušce, mluvit v ní a soustředit se. „Nezapomeňme, že děti se učí a musí mít nějaký komfort. Není to jako přejet tramvají z místa A do místa B,“ upozornila. 

Zbývá individuální domluva s učiteli

Takových rodičů, kteří nechtějí posílat své dítě do školy, je celá řada. V případě, že je nechají na delší dobu doma, nabízí ministerstvo školství možnost individuálního plánu. To se ale podle Chalušové ukazuje jako velmi komplikované, každá škola ho totiž interpretuje po svém. „Rodičům zbývá jen individuální domluva se školami a učiteli, protože metodická podpora, jak jednat v této situaci, zkrátka není,“ vysvětlila Chalušová.

Individuální plány slouží ve školách jako podpora žákům se specifickými poruchami či potřebami učení nebo také v případě individuálních situací, jako je dlouhodobá nemoc. „Ale pandemie je nová situace, a když rodiče uvedou jako důvod, že mají obavy z nákazy nebo nechtějí, aby děti byly dlouho v rouškách, tak je to sporné. A záleží na řediteli, zda jim vyjde vstříc, nebo ne,“ řekla mluvčí Fóra rodičů. Myslí si, že jsou tím rodiče tlačeni do lži, musí shánět omluvenky od lékařů nebo psát, že jsou děti nemocné. „Což není úplně důstojné,“ dodala.

Řešení tak vidí v distanční výuce. Právě tu nabízelo Fórum rodičů v otevřeném dopise ministerstvu školství. Navrhovalo, aby byla legislativně ukotvená možnost rodičů v krizové situaci, jako je pandemie, vybrat si způsob vzdělávání dítěte. „A pokud si vyberou distanční on-line výuku, mohou si následně domluvit míru a její intenzitu, třeba formou půlhodinové konzultace denně dvakrát týdně,“ uvedla a dodala, že zatím jim ministerstvo neodpovědělo.

Celý text najdete zde: https://cnn.iprima.cz/rodice-nechteji-posilat-deti-do-skol-aby-netrpely-dlouho-v-rouskach-tvrdi-chalusova-13581

 

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS