Zobrazit menuSkrýt menu

Psycholog Václav Mertin: Pro děti je zvládání nejistoty těžší než pro dospělé

Publikováno: 7. 10. 2020, aktualizováno: 7. 10. 2020 | Zdroj: flowee.cz

S dětským psychologem a pedagogem Filozofické fakulty UK Václavem Mertinem o tom, jak roušky ovlivňují život dítěte, jak se o vládních opatřeních s potomky bavit a co ukázal koronavirus o českém školství.

Žáci vyrazí hned po začátku nového školního roku do lavic s rouškami. Některé školy přitom ještě ani výuku nezačaly. Do budoucna lze navíc těžko předvídat, kam se situace vyvine, a zda školy opět nečeká hromadná karanténa. A co na to všechno děti?

Mnoho rodičů už si jistě položilo nebo si stále pokládá otázku, jak o stávající situaci s dětmi hovořit a zda nařízení, o jejichž adekvátnosti se stále vedou diskuze, nepřinesou dětem víc negativ než pozitiv. Jaký vliv má tedy nošení roušek na komunikaci, schopnost soustředit se a jak se na dětech může odrazit karanténa? O tom jsme si na půdě Univerzity Karlovy povídali s dětským psychologem Václavem Mertinem, který kromě své praxe působí na katedře psychologie Filozofické fakulty UK.

Jak by měli rodiče s dítětem komunikovat, aby je nevyděsili, ale zároveň nějak zdůvodnili všechna ta opatření kvůli koronaviru?

Samozřejmě vím, že není doba před padesáti nebo sto lety, a proto je třeba dětem všechno vysvětlit. Každopádně bych to nekomplikoval a nepouštěl se do složitějších úvah. Řekl bych prostě: Takhle je to nařízené, má to nějaký smysl, když to hygienici řekli. Ponechme teď stranou, že patnáctiletý nebo třináctiletý má svůj názor, někdy i oponentní. Děti zkrátka mají určité povinnosti. Druhá věc je, že si my dospělí třeba sedneme a řekneme, že tam nahoře asi nevědí, co chtějí, zbytečně to komplikují... Ale dětem bych to zjednodušil.

Celý text najdete zde: https://www.flowee.cz/clovek/8111-psycholog-vaclav-mertin-pro-deti-je-zvladani-nejistoty-tezsi-nez-pro-dospele

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS