Zobrazit menuSkrýt menu

Mobilita

Publikováno: 13. 4. 2012, aktualizováno: 4. 1. 2019

ilustrační foto – matka s dcerou na louceVývoj základních motorických schopností a dovedností je opožděn a závisí na hloubce postižení, tělesném růstu a vnějších podmínkách. Motorika mentálně postiženého dítěte se projevuje horší pohybovou koordinací.

Pokroky v oblasti hrubé a jemné motoriky nejsou tak nápadné. Většina dětí s mentálním postižením se postupně dokáže samostatně pohybovat. V průběhu vývoje dítěte dochází k dalšímu zdokonalování a zlepšování koordinace pohybů. Postupné pokroky v motorice pozitivně ovlivňuje oblast sebeobsluhy – svlékání, oblékání, obouvání, zavazování tkaniček, mytí a koupání. Dochází ke zdokonalování zručnosti při činnostech s různými materiály a v kresbě.

Zaujal Vás článek a chcete každý měsíc dostávat informace o nových příspěvcích? Přihlaste se k odběru newsletteru!

Přihlášení k odběru newsletteru

 

Související literaturu najdete v naší Odborné knihovně.

Autor článku

doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.

Působí na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kde se věnuje speciální pedagogice se zaměřením na mentální postižení.

Zpět na téma Děti s mentálním postižením

Pomohly vám informace v tomto článku?

Nahoru

Facebook Šance Dětem YouTube SanceDetem RSS RSS