Stres a žáci středních škol = Stress and upper secondary school students

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Problematika stresu a copingových strategií, které k jeho zvládání používají žáci středních škol. Výsledky kvantitativního výzkumu ve formě dotazníků distribuovaných mezi žáky 3. ročníků středních škol. Jaké situace ve škole žáci vnímají jako stresové a jakými způsoby se s nimi vyrovnávají.

Příspěvek se zabývá problematikou stresu a copingovými strategiemi u středoškoláků. Prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření, v němž byly jako technika sběru dat použity dotazníky distribuované žákům třetích ročníků středních škol. Na základě získaných dat byly z jištěny situace, které jsou vnímány jako stresové, byla určena četnost jejich výskytu a dále byly identifikovány copingové strategie, které žáci při vyrovnávání se stresovou situací používají.

The paper examines stress and coping strategies among upper secondary school students. It presents the results of a quantitative research study which used questionnaires completed by third year students as its data collection method. Based on the collected data, the paper identifies which situations are perceived as stressful, what is their occurrance rate and which coping strategies students use while dealing with them.

Jandová, Kateřina. Stres a žáci středních škol = Stress and upper secondary school students. Studia paedagogica: časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, 2012, 17(2), s. [117]-125. ISSN 1803-7437. Dostupné také z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/340.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001440117&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Studia paedagogica : časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, Roč. 17, č. 2 (2012)