Tzv. smlouvy s rodiči využívají školy málo, nevědí o nich

Datum publikace: 19. 05. 2017
Periodikum:
prazsky.denik.cz
Zatím jen malý podíl základních škol využívá individuální výchovné programy, které mají řešit problémové chování žáků. Takzvané smlouvy s rodiči přispívají k částečnému zlepšení kázeňských potíží dětí, školy o nich ale moc nevědí.

Takzvané smlouvy s rodiči obsahují doporučení pro zlepšení chování a závazné úkoly pro školu, rodiče i samotného žáka. Informovala o tom Česká školní inspekce (ČŠI) ve své tématické zprávě na webu, zprávu přinesl portál prazsky.denik.cz.

Smlouvu musí podepsat i žák

ČŠI zjistila, že školy stále více využívají tradiční způsoby řešení problémového chování žáků formou kázeňských a pedagogických opatření. Smlouvu školy s rodiči, kterou musí podepsat i žák, použilo v posledních třech školních letech asi 16 procent ze všech běžných základních škol, uvedla ČŠI.

Asi dvě třetiny ze 130 vybraných škol, které výchovné programy využily, řešily potíže také individuálním rozhovorem učitele s žákem a více než polovina domluvou či napomenutím ve výuce. V necelé polovině těchto škol diskutovali a řešili učitelé problematické chování v třídním kolektivu.

Agresivní či vulgární chování žáka

Individuální výchovné programy byly ve více než polovině vybraných škol zavedeny kvůli opakovanému agresivnímu či vulgárnímu chování žáka, uvedla ČŠI. Velmi často šlo o kombinaci několika různých prohřešků, které se opakovaly a narušovaly výuku. Jednalo se hlavně o nevhodné chování ke spolužákům, nerespektování pokynů učitele, odmítání práce, neplnění úkolů a nenošení pomůcek.

Celé znění článku najdtete na: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/csi-tzv-smlouvy-s-rodici-vyuzivaji-skoly-malo-nevedi-o-nich-20170515.html.

> další zprávy z médií