Zobrazit menuSkrýt menu

Obecné úkoly a požadavky

Publikováno: 13. 4. 2012, aktualizováno: 27. 6. 2016

ilustrační foto – dívka s knihouCharakteristickým znakem paměti dětí s mentálním postižením je pomalé tempo osvojování poznatků a nestálost jejich uchovávání spojená s nepřesností vybavování, což se někdy označuje jako „zapomnětlivost“.

Způsob řešení problému či úkolu je u člověka ovlivněn analýzou dosavadních zkušeností uchovaných v paměti. Paměť je však u dětí s mentálním postižením převážně mechanická.

Kvalitu paměti dětí s mentálním postižením výrazně snižuje i nízká úroveň myšlení. Míra a rozsah podpory dítěte při řešení úkolů závisí na jeho individuálních potřebách. Vždy je třeba respektovat sníženou schopnost dítěte postihovat logické vztahy mezi věcmi či událostmi.

Související literaturu najdete v naší Odborné knihovně.

Autor článku

doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.

Působí na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kde se věnuje speciální pedagogice se zaměřením na mentální postižení.

Zpět na téma Děti s mentálním postižením

Pomohly vám informace v tomto článku?

Nahoru

Facebook Šance Dětem Twitter @sancedetem Google+ +SanceDetem YouTube SanceDetem RSS RSS